CHOOSE JUICY
DATUM: 2011-07-31 | TID: 16:34:00 | KATEGORI: USA

Igår när vi gick på Fifth Avenue gick vi förbi Juicy Couture och eftersom jag alltid varit lite svag för deras smycken och kläder gick vi in för att ta en titt på deras underbara utbud. Kan säga att jag inte kom hem tomhänt! Fick ett par örhängen och armband som jag i flera år har suktat efter och som har hamnat på bloggen ett par antal gånger.

Good morning New York!
DATUM: 2011-07-31 | TID: 14:22:44 | KATEGORI: USA

Godmorgon! Vi ligger ju 6 timmar bakåt och inlägget innan var tidsinställt. Det kommer några sånna under dagarna, sounds good? Jag vaknade för en stund sedan och är nu nyduschad. Medans mamma fixar sig och daddycool sover tänkte jag passa på att skriva några inlägg som sedan kommer upp under dagen!

Här är en bild på utsikten från vårt hotellrum!

Starbucks inlägg
DATUM: 2011-07-31 | TID: 12:54:00 | KATEGORI: USA

Det märks att amerikanarna och alla turister är galna i Starbucks eftersom de ligger minst en Starbucks på varje kvarter. T.ex i hotellet jag bor i, Marriot Marquis. Det ligger precis vid Times Sqaure, våran utsikt är Times Square (bild kommer senare) Nu tappade jag bort mig, Starbucks. Ja. Vi har två starbucks café i vårt hotell. En längst ner vid ingången och en på åttonde våningen där affärer/receptionen ligger. Galet!

Snabb uppdatering!
DATUM: 2011-07-31 | TID: 05:50:11 | KATEGORI: USA

Äntligen har jag tid att sitta framför datorn och blogga. Klockan börjar nära sig tolv här så blir inget långt inlägg. Vill sova! Har varit uppe sedan klockan 6 imorse och då hade jag sovit i 9 timmar. Idag har vi gått och gått och ytterligare gått mer. Vi avslutade dagen med att vila fötterna med att gå på bio och se Harry Potter. Den var lika bra som boken och några tårar rann ner för kinderna.

Framme i NYC!
DATUM: 2011-07-30 | TID: 17:34:46 | KATEGORI: USA

Vi har inte spenderat någon tid framför datorn därav ingen uppdatering. Igår trots jetlagen begav vi oss ut och gick. Vi åt på den berömda snabbmats kedjan shacke shake. Det var så gott! Just nu är vi inne i apple store, pappa är sugen på att köpa en Mac book air till mamma, han ska höra om de går att fixa med ett svensk tagent bord. När vi är klara ska vi till central park!

I ♥ NYC
DATUM: 2011-07-29 | TID: 06:32:00 | KATEGORI: USA

Godmorgon! Jag hinner uppdatera lite snabbt innan taxin kommer. Sov relativt bra inatt men ska försöka sova mer på planet! Resfebern slog till inatt och lär nog hålla sig tills vi kliver av planet. Men va fan jag ska tillbaka till USA och först till New York! LOVE IT! Är tillbaka på svensk mark den 17 Augusti. Då börjar mitt tråkiga arbetslösa liv. Ni får ha det så bra så ska jag försöka uppdatera när jag kommit fram.

Ett sista inlägg för idag
DATUM: 2011-07-28 | TID: 22:27:43 | KATEGORI: USA

Har packat och städat mitt rum och ska strax sova. Imorgon stiger vi upp strax innan klockan 6 eftersom taxin kommer vid kvart i 7 tiden. Har inte riktigt instätt att jag ska åka hem. Tillbaka till min dröm. Datorn följer som tidigare nämnt med och jag ska försöka uppdatera någon gång per dag! Får se om jag hinner skriva ett inlägg imorgon annars blir det imorgon kväll svensk tid. Godnatt!

It's sushi time
DATUM: 2011-07-28 | TID: 19:29:11 | KATEGORI: Vardag 2011

Äntligen fick jag min efterlängtade sushi till middag. Njöt av varenda bit! Kom på att jag inte har ätit husmanskost på hela veckan. Men jag föredrar faktiskt take away mat eller gå på restaurang!

Ett stort grattis till min fina vän Mikkis!
DATUM: 2011-07-28 | TID: 15:32:26 | KATEGORI: Vardag 2011

Mikkis fyller år idag så tog en promenad hem till henne för att önska henne grattis och umgås lite! När jag skulle gå därifrån märkte jag att jag fått skavsår. Why me? Jag som ska gå i tre veckor. Får hoppas att det läker snart. Tog en omväg hem för att köpa godis till familjen från Hemmakväll inför den olidligt långa flygresan. Hela kalaset gick på 90 kr, hur lyckas jag?

Snart är det premiär!
DATUM: 2011-07-28 | TID: 13:43:00 | KATEGORI: Media

WEDNESDAY NIGHT
DATUM: 2011-07-28 | TID: 11:35:52 | KATEGORI: Utgång

Mötte bästis vid Hornstull och vi satte oss på en indisk restaurangs uteservering som ligger vid högalidsgatan. Njöt verkligen av min mat, kom på att jag inte ätit indisk mat på hela det här året. Skandal. Iallafall efteråt åkte vi till Snaps och tog en cider. Efter någon timme stötte vi på Emelie, köpte ytterligare en cider och kort därefter drog vi tre till Rosé och stannade kvar tills stängning. Då blev det raka vägen hem för mig del och idag mår jag som jag förtjänar..

It's always gonna me you and me
DATUM: 2011-07-27 | TID: 17:14:23 | KATEGORI: Vardag 2011

Min näst sista kväll i Sverige ska spenderas med ingen annan än bästis. Vi ska mötas i Hornstull strax efter 7 och gå till en indisk restaurang. Båda är helt tokiga i Chicken tika masala med nanbröd så jag har fastat hela dagen för att orka allt! Därefter hade vi tänkt åka till någon uteservering på Medborgarplatsen. En riktigt festis kväll med andra ord!

Boknörden is in the house
DATUM: 2011-07-27 | TID: 15:40:07 | KATEGORI: Vardag 2011

Jag började bli uttråkad av att sitta hemma så tog en promenaden till biblioteket. Hade tre böcker som var tvugna att lämnas tillbaka idag och när jag likagärna var på där så passade jag på att kolla igenom deras ungdoms utbud och hittade en bok som fick följa med hem!

Things I want to do
DATUM: 2011-07-27 | TID: 14:30:00 | KATEGORI: USA

Eftersom det är mitt tredje besök i New York behöver vi inte se de typiska sedvärdheterna som Central Park, Ground zero, Frihetsgudinnan osv. Allt som är ett måste första gången i New York. I år har vi 4 dagar att njuta av New York och men det finns några saker jag vill hinna med.

Äta på den berömda snabbmat restaurangen Shake Shack.
Äta glass från Cold Stone
Gå över Brooklyn Bridge
Gå till Flatiron Building

Levt ur en resväska denna sommaren
DATUM: 2011-07-27 | TID: 12:45:13 | KATEGORI: USA

Jag måste börja packa och slänga in den sista lasten med smutstvätt från Grekland. Vi är borta i tre veckor och bestämt att denna resa inte ska bli som våra tidigare besök i USA. Då gick båda resorna åt till att shoppa nästintill varenda dag, iår ska vi uppleva mer! När jag ska packa måste jag packa smart. Inte för mycket kläder eftersom lite shopping kommer jag unna mig och speciellt inte sju necessärer som jag hade när jag åkte till Kos!

The sun is shining!
DATUM: 2011-07-27 | TID: 11:00:15 | KATEGORI: Vardag 2011

Godmorgon! Första dagen sen jag kom hem från Kos det är fint väder, det ska jag utnyttja! Ska lägga mig på balkongen om en liten stund med en bra bok och efteråt ta en promenad till biblioteket. Har tre böcker som jag måste lämna tillbaka idag och så ska leta efter en eller två böcker som får äran att följa med till USA. 2 dagar kvar!!

♥ HP
DATUM: 2011-07-26 | TID: 23:44:40 | KATEGORI: Media

Jag läste ut sista boken sista veckan på Kos, låg och sträck läste de sista 200 sidorna under en dag. Var helt omedveten om slutet kunde inte ha blivit lyckligare. Nu längtar jag tills vi är i NYC för då ska vi under en kväll gå och se filmen på vår favorit biograf!

Fridays Kungsträdgården
DATUM: 2011-07-26 | TID: 20:55:57 | KATEGORI: Vardag 2011

Kom hem för en liten stund sedan från stan, trodde jag mådde bättre så åkte spontant in till stan för att äta middag tillsammans med systrarna Jonsson på Fridays, vårt stammis ställe! Vi fick platser på deras uteservering på Kungsträdgården och idag vågade jag prova en ny maträtt, en god pasta med räkor och kyckling. Vi satt där i några timmar och pratade om vad som har hänt under tiden vi har varit ifrån varandra och nu kommer det dröja minst 3 veckor tills vi ses igen.

Kos del 3
DATUM: 2011-07-26 | TID: 14:44:54 | KATEGORI: Kos

15 Juli -  Denna dag skulle Lovisa och gänget anlända till Kos sent på kvällen. Så vi åt nära hotellet på Mama Rosa och inväntade att gänget skulle komma på balkongen med några cider. När de anlänt och fixat med rummen började vi föra för att senare inta bargatan. Då blev det en enorm beställning på Charisma!
16 Juli - Vi vaknade upp bakfulla och familjen gick direkt till Baltic och åt deras goda engelska frukost. Låg där till sent på eftermiddagen tills det var dags för gängets första middag tillsammans, på vår favorit restaurang. Innan det var dags att för yttligare en utgång. Denna kvällen träffade vi några konstiga svenskar som gillade att hölla is över sig och oss!
17 Juli - Vi låg på stranden ganska sent idag och familjen låg och myste i sängen lite för länge för klockan 8 skulle vi vara färdigfixade till att gå till West där vi hade köpt biljetter till deras grill buffé. West gör den godaste tasikin och potatissallad och deras lemon shots är förträffliga. Jonnie råkade beställa fel meter längd så det slutade med att han och jag shottade 10 shots var. Tur att det smakar som saft!

Under ombyggnad
DATUM: 2011-07-26 | TID: 13:46:27 | KATEGORI: USA

I några timmar har jag sysselsatt mig med att försöka mitt bästa med att designa om bloggen. Vill ha ett färskt utseende till USA resan. Påtal om blogg och resan måste jag hjälpa mamma med att fixa en blogg, hon vill blogga under tiden vi är i USA. Ojojoj, bara 3 dagar kvar. Scary. Overklight. I'm coming home.

Fuck kos sjukan
DATUM: 2011-07-26 | TID: 09:20:38 | KATEGORI: Kos

Godmorgon! Det verkar som att den ökanda kos hostan/sjukan kom ifatt mig inatt. Alltså blir dagens planer inställda och istället försöka bli frisk till USA. För där går det inte att bli sjuk. Hell no. Juste nu när jag skrev hell no påminnde jag mig själv, måste se Coyote Ugly innan avresan. Den är verkligen riktigt bra, Sexy mama, take i of. Älskar just den meningen i filmen!

Kos del 2
DATUM: 2011-07-25 | TID: 16:18:02 | KATEGORI: Kos

12 Juli - En av de roligaste kvällarna på Kos, vi började med att äta på Viva Mexico som ligger vid stranden. Efter middagen blev det en drink och "mama needs some alcohol" därefter förade vi på balkongen innan vi intog bargatan. Denna kväll satt vi på stammis stället Charisma tills halv 7 på morgonen. Under natten träffade vi en hel del konstiga människor och Mikkis försökte sälja mig till några danskar och norskar.

13 Juli - Adams sista kväll så vi åt på en fin italiensk restaurang i gamla stan, där åt jag den godaste carbonaran och när vi vinkat av Adam gick vi till ett café och åt glass och helt plötsligt hamnade vi på bargatan!
14 Juli - Dagen innan Lovisa och gänget skulle komma till Kos så vi bestämde oss för att bara ta det lugnt, vi åt på vad som blev våran favorit restaurang och sedan gick en promenad runt hamnen.

4 dagar kvar till sommarens nästa resa
DATUM: 2011-07-25 | TID: 12:56:18 | KATEGORI: USA

Satte precis igång tvättmaskinen, har varit seg när det gäller att packa upp men kan inte gå för många dagar med att strunta i tvätten eftersom på fredag åker vi till USA så allt måste vara tvättat och packat till onsdag. Längtar verkligen till USA, ska bli skönt att få slippa Sverige och detta hemska väder. Kommer ta med mig min Mac och det finns internet på de flesta hotellen så kommer jag försöka uppdatera er så gott det går under mina 20 dagar i USA. Sounds good?

Kos del 1
DATUM: 2011-07-25 | TID: 10:00:55 | KATEGORI: Kos

De 2 veckorna jag spenderade på Kos tillsammans med mina vänner gick alldeles för snabbt, när sista dagen kom ville jag inte åka hem till verkligheten. Jag blev kär i ön och hade mina roligaste stunder där.  Jag tänkte försöka berätta lite om varje dag (de som jag minns) och visa bilder från de dagarna.
8 Juli - Utanför Arlanda. Taggade tjejer!
Framme på Kos. Efter en skakig flygresa var vi för trötta för att inta bargatan så vi stannade på hotellet och umgicks med några vänner som också bodde på St Constantine.
9 Juli - Vi vaknade upp pigga och la oss vid poolen. Senare mot eftermiddagen gick vi till stranden då "strandfylla" stog på schemat. Vi satte oss på Jacksons och beställde in fishbowls. Jag hade slarvat med maten och vattnet så efter fishbowlen mådde jag dåligt i 4 timmar, hade fått i mig en bakterie. Så även denna dag blev det ingen utgång.
10 Juli - Aldrig mått så dåligt. Till frukost åt jag chicken sovlaki och resten av dagen låg vi vid poolen. På kvällen var det dags för våran första måltid ute och det skulle bli en nykter utgång för min del.
11 Juli - Jag minns inte mycket från denna dag, bara att vi åt väldigt sent och efter mycket letande hittade vi en god restaurang som låg alldeles i närheten av bargatan.

MACBOOK
DATUM: 2011-07-24 | TID: 21:24:07 | KATEGORI: Shopping

Hej mina läsare! Skulle ha bloggat igår men pga vissa händelser hade jag ingen tid och idag har jag och mina föräldrar varit på Kungens kurva där daddycool fick ett ryck och spontan köpte en MacBook Pro till mig. Hela eftermiddagen har gått åt till att installera program och försöka förstå macen. Kos uppdatering blir imorgon! Det lovar jag er!

Stranden
DATUM: 2011-07-15 | TID: 15:01:21 | KATEGORI: Kos

Vi ligger på stranden just nu och steker i solen, dock har jag lagt mig under parasollet! Brände mina axlar igår så vill undvika att bränna dem mer. Om 8 timmar är Lovisa och gänget framme på kos och om jag längtar efter att träffa bästis! Ikväll väntar en rejäl utgång på bar street, vilket kommer vara standard resten av veckan! Önskar att blogg.se hade haft en bra mobilblogg app för då hade jag kunnat ladda upp några bilder åt er!

UPDATE FROM KOS
DATUM: 2011-07-14 | TID: 22:48:50 | KATEGORI: Kos

Hej mina fina! Imorgon kommer Lovisa och ganget sa idag tar vi det lugnt, vilket vi gjort i nagra dagar. Iallafall har vi det bast pa Kos. Kunde inte haft det battre! Idag spenderade vi dagen pa ett vattenland och kande oss som sma barn. Imorgon vantar en galen utgang pa bargatan och metershots med lemon shots. Finns inget godare kan jag intyga!

Sista inlägget innan Kos, Grekland!
DATUM: 2011-07-08 | TID: 12:04:04 | KATEGORI: Kos

Blir hämtad om max 20 minuter. Hjälp! Måste packa ner det sista och gosa med katterna. Anledningen till varför vi åker så tidigt är att vi först ska till Sumpan och Väsby och därimellan äta för jag är galet hungrig! Ska försöka blogga nere i Kos. Men annars bloggar jag när jag kommer hem den 23 Juli. Mina älskade läsare, ha det så bra och ta hand om er! ♥

Come fly with me
DATUM: 2011-07-08 | TID: 10:22:35 | KATEGORI: Kos

Jag är nervös. Idag åker vi till Kos. Åker om 2 timmar. Sick.

Like my second family
DATUM: 2011-07-07 | TID: 23:10:00 | KATEGORI: Om mig

Familjen vi spenderade kvällen hos har vi känt sen jag var 5-6 år. Om inte yngre. Vi har växt upp tillsammans, trots ålderskillnaden har vi alltid haft kul och har massvis med minnen tillsammans. Wille och Linnea är som mina små syskon! Men iallafall vi satt och kollade på gamla foton och jag hittade det här från när jag red på Gladö!

Hemma!
DATUM: 2011-07-07 | TID: 22:39:58 | KATEGORI: Vardag 2011

Efter Liljeholmen tog vi en promenad till Hornstull. Där mötte vi daddycool och satte oss på en utav våra favorit restauranger nämligen Texas Longhorn. Deras revbensspjäll är delicious! Efter vi njutit av deras mat åkte vi hem och släppte daddycool och jag och mamma åkte till några gamla vänner som har skaffat hund! Vi satt på deras altan i några timmar och bara pratade.

Last day with my lovely parents
DATUM: 2011-07-07 | TID: 16:12:24 | KATEGORI: Vardag 2011

Klockan 5 ska jag vara i Liljeholmen och möta mamma, blir nog en snabb runda i deras köpcenter och därefter möta upp daddycool. Ikväll ska vi äta på restaurang, lite som ett avskeds kalas eftersom jag ska vara borta i två veckor. Det är länge att vara borta från varandra i min älskade lilla familj!

I have fallen in love
DATUM: 2011-07-07 | TID: 14:19:00 | KATEGORI: Media

Resfebern kryper in
DATUM: 2011-07-07 | TID: 12:19:00 | KATEGORI: Kos

Åker till Kos om en dag! En liten dag. Hoppas att timmarna flyger förbi idag, fast lär nog inte kunna somna inatt, har för mycket resfeber. Brukar ni kunna sova dagen innan ni ska resa? Det brukar sluta med att jag ligger och läser i sängen för att fördriva tiden och böcker utomlands är ett måste. Därför har jag köpt två nya böcker som ska få följa med till Kos!

Gårkvällen på söder
DATUM: 2011-07-07 | TID: 09:55:02 | KATEGORI: Utgång

Det blev en tidig hemgång igår eftersom jag försöker spara all energi till Kos, då blir det all day allt night. Men tillbaka till kvällen. Träffade Ella på medborgarplatsen och vi insåg att alla uteserveringar var överfulla och tillslut hamnade vi på Hellis. Lite senare anslöt resten av sjuan och de blev kramkalas! Sedan satt vi i några timmar och pratade och jag saknar redan mina tjejer! Nästa gång vi ses blir antingen efter Kos eller ännu värre efter USA.

Rare fashion from Nelly
DATUM: 2011-07-06 | TID: 21:25:00 | KATEGORI: Shopping

Så glömde jag återigen att berätta att jag hämtade mitt nelly paket och jag är super nöjd med mitt köp. Den är jättefin och skön, perfekt till Kos! Gud vad jag tjatar om Kos snart kommer tjatet om USA börja. Bar att vänja er alltså!

And off I go to medis
DATUM: 2011-07-06 | TID: 19:01:51 | KATEGORI: Vardag 2011

Ikväll ska jag umgås med den fantastiska sjuan. Vi ska mötas halv 9 på medborgarplatsen för att sätta oss på en uteservering. Men ska åka redan nu för jag och Elinore ska träffas innan, vi vill umgås lite själva eftersom de var över 2 veckor sen vi sågs sist och så ska jag ge henne en present som jag köpte i London.

Dagens shopping
DATUM: 2011-07-06 | TID: 18:48:00 | KATEGORI: Shopping

Glömde att visa vad jag köpte idag i de tidigare inlägget! Nu tror jag att allt är köpt till Kos eller juste behöver ett kontantkort så jag kan ta med mig min gamla iPhone, förhoppningsvis kan jag blogga från Kos. Skulle ni tycka om det?

Fullt upp idag!
DATUM: 2011-07-06 | TID: 18:14:35 | KATEGORI: Vardag 2011

Efter att ha klippt håret och färgat ögonfransarna pitch black åkte jag och daddycool till Farsta C och köpte handdukar till Kos från Hemtex och lunchade efteråt åkte jag till Huddinge för att möta Mikkis, fyndade på Lindex och så åt vi glass i solen. Resten av eftermiddagen har jag varit hemma hos Mikkis och taggat till Kos. Bara 2 dagar kvar. Scary!

PRIMARK
DATUM: 2011-07-06 | TID: 12:24:00 | KATEGORI: Shopping

Igår kväll klagade Emelie att jag varit snål med att visa mina köp från London och eftersom jag packat det mesta jag köpt tänkte jag visa er mitt favorit köp som får stanna hemma. En super läcker klänning från Primark. Kommer definivit bli en favorit i höst!

I'm up and alive
DATUM: 2011-07-06 | TID: 09:17:18 | KATEGORI: Kos

Uppe med tuppen idag igen och en natt fri från täppt näsa, det går bra nu! Om inte allt för länge ska jag tillsammans med daddycool till salongen och klippa mitt hår. Vill ha fräscht hår när jag är på Kos. Men packningen då? Det gick ju rent sagt åt helvete i början, efter vi plockat bort massor och vägde resväskan visade det sig att jag hade 4 kilo tillgodo = mer kläder.

Före vi började kriga med packningen

Efter vi sorterad och trixad och ännu mer kläder ska i nu!

Sushi från Kvadrat 66
DATUM: 2011-07-05 | TID: 20:10:30 | KATEGORI: Vardag 2011

Bästa daddycool kom hem med godaste middan. Har inte ätit sushi på veckor och kommer dröja några veckor till nästa gång. Mamma kommer hem om en halv timme då ska vi packa min väska och sy lite kläder.

♥ 08SPB ♥
DATUM: 2011-07-05 | TID: 18:12:38 | KATEGORI: Studenten

Svar till kommentar!
DATUM: 2011-07-05 | TID: 17:41:27 | KATEGORI: Kos

Jag fick en kommentar om hur jag lyckats med sex necessärer, jag undrar desamma så skulle kolla vad jag egentligen packat och tydligen hade jag sju necessärer. Hur lyckats jag?  I mina necessärer har jag packat bland annat 4 solkrämer, aftersun, smink, smycken, mediciner, sminkborttagning, ansiktsvatten, bodyloation, duschkräm, shampoo, balsam, inpackning, krämer och mycket mer! Imorgon ska mamma hjälpa till med packningen. För jag har definitivt övervikt!

Den oslagbara trion
DATUM: 2011-07-05 | TID: 14:13:00 | KATEGORI: Kos

Vi åker om tre fjuttiga dagar och jag är så glad att åka på denna resa med er, mina två käraste vänner från sexan till nu och många år framåt. Nu har vi resan att se framimot. Innan dess måste jag handla det sista och packa. Packningen kommer gå åt helvete. Har 6 necessärer som väger alldeles för mycket!

Such a beautiful sound
DATUM: 2011-07-05 | TID: 11:58:00 | KATEGORI: Media

Woke up this mornin'
DATUM: 2011-07-05 | TID: 09:57:01 | KATEGORI: Vardag 2011

Jisses, var ofattligt trött igår eftersom jag inte sov någonting pga den jävla nässprejen, har fortfarande inte använt den och trots det sov jag genom hela natten. SCORE! Hoppas verkligen att kunna bli av med beroendet. Konstigt att man kan vara beroende av nässpray men har läst på flera hemsidor att det är väldigt vanligt bland svenskar.

Cape back tie playsuit
DATUM: 2011-07-04 | TID: 11:46:00 | KATEGORI: Shopping

Sent igår kväll skulle jag beställade bästa daddycool denna fina shortsdressen. Nu måste ni hålla tummarna att den kommer innan fredag. Kommer föresten från Nelly och från märket Rare Fashion!

We all love them and their stories
DATUM: 2011-07-04 | TID: 09:51:00 | KATEGORI: Media

Har lust att se alla sex and the city avsnitten igen. För något år sedan hade jag ett SATC maraton under sommaren och funderar på att ha ett i sommar igen.

Uppe med tuppen
DATUM: 2011-07-04 | TID: 07:37:15 | KATEGORI: Vardag 2011

Godmorgon! Nu kanske ni undrar varför jag redan är vaken, det ska jag svara på! Inatt bestämde jag mig att sluta med nässprey och det är jätte jobbigt. Kan inte sova täppt i näsan alltså blev det inte många timmars sömn inatt. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på The Voice.

Björn Borg
DATUM: 2011-07-03 | TID: 21:44:10 | KATEGORI: Shopping

- Väskan jag köpte igår, perfekt till Kos att ha handduk, solkrämer, Ray bans osv i. 5 dagar kvar, LÄNGTAR!

171 centimeters framgång
DATUM: 2011-07-03 | TID: 20:55:13 | KATEGORI: Vardag 2011

Sedan min mamma och morbror var små har min morfar mätt ens längd med några års mellanrum. Idag var det dags att mätas! Min morfar föreslog att Lovisa också skulle mätas och när han skulle skriva hennes namn fanns det redan där! Alltså första gången hon följde med till Jönköping mättes även hon och fick en plats på vår dörr!

Sista dagen =(
DATUM: 2011-07-03 | TID: 20:49:34 | KATEGORI: Vardag 2011

Mamma väckte oss vid 11 tiden och berättade att pannkakorna skulle serveras om ett tag och då ska packningen vara klart. 30 minuter senare var allt packat och vi fixade. Vi slog oss ner vid matbordet och åt mormors goda pannkakor med hemgjorda jordgubbssås! Efter en lång pratstund började vi bilfärden hem till Stockholm.

Lördag i jönköping
DATUM: 2011-07-02 | TID: 20:33:12 | KATEGORI: Vardag 2011

Idag gick vi upp omänskligt tidigt, så tidigt som klockan 8. Efter att ha ätit frukost åkte vi till torget, vilket är en stor marknad som hålls varje lördag. Vi gick runt och kikade och avslutade med en fika på pingst kyrkan. Jag och Lovisa kunde inte bestämma oss så vi delade på två gottisar.
Efter fikat så gick vi till huvudgatan där de flesta butiker ligger. Köpte en praktisk och stor strandväska från Björn Borg, bild kommer senare samt underkläder från Gina Tricot. Kan man någonsin få nog? När våra magar hade smält frukosten och fikat blev vi sugna på kebab. Efter att letat i ett bra tag fick vi nog och Lovisa gick och fråga efter en kebabiria. Vi hamnade på en jätte fräsch och god kebabiria! Bästa!

Taco lördag
DATUM: 2011-07-02 | TID: 20:03:53 | KATEGORI: Vardag 2011

Har precis njutit av en god måltid, till middag blev det tacos. En tradition när jag hälsar på. Är nästintill proppmätt men ikväll blir det film med chips och dip. Men eftersom Lovisa är ett chips och dip monster kommer inte mycket finnas över till mig haha! Tur att jag har godis kvar från bilresan hit.

Mina kusiner!
DATUM: 2011-07-02 | TID: 14:46:12 | KATEGORI: Vardag 2011

Mina kusiner kom på besök igår och stannade under dagen och såhär såg de ut när de skulle åka hem till Stockholm. Trötta och nöjda efter att ha lekt med mig och Lovisa i några timmar!

DRÖM
DATUM: 2011-07-02 | TID: 12:53:18 | KATEGORI: Cravings

Jag är kär, vill och måste inskaffas i höst! Från Rock n' blue och finns lite överallt.

FRUKOST
DATUM: 2011-07-02 | TID: 08:39:28 | KATEGORI: Vardag 2011

img_5157 (MMS)

STANDARD
DATUM: 2011-07-01 | TID: 21:01:50 | KATEGORI: Vardag 2011

Klockan 8 slog vi oss ner i fotöljerna tillsammans med chips och dip och kollade på en film, New in town. Fick ett gott skratt lite allt för ofta för det har resulterat i ont i kinderna. Vad vi ska göra resten av kvällen är inte bestämt, kanske går en promenad ikväll igen eller så får vi vår skönhetsömn och är pigga imorgon!

Dagens mini shopping
DATUM: 2011-07-01 | TID: 19:19:56 | KATEGORI: Shopping

Gladiator skor från H&M, perfekta att strutta runt på Kos, bara en vecka kvar nu!!
En bok av min favorit författare Magnus Nordin som även har varit bestis mentor/svenska lärare!

A6!
DATUM: 2011-07-01 | TID: 19:16:22 | KATEGORI: Vardag 2011

Efter frukosten och fixandet fick vi skjuts till köpcentret A6. Vi letade efter strandväskor och stråhattar dock hittade vi inga bra. Istället hittade jag några andra saker som fick följa med hem. Det blev även en sen lunch på donken!
Helgens snacks!

Home is whereever I'm with you
DATUM: 2011-07-01 | TID: 13:08:06 | KATEGORI: Vardag 2011

Efter att ha köpt färd gottis började bilresan till Jönköping, framme vid 8 tiden hade vi hunnit ge Lovisa en rundtur genom stan så åt vi min morfars goda köttfärssås och spagetti. Efter efterrätten gick jag och Lovisa en långpromenad runt Bankeryd! Sedan somnade vi utslagna och vaknade inte förens vid 11 tiden.