Svar på kommentar
DATUM: 2012-01-18 | TID: 17:17:39 | KATEGORI: Zakynthos

Fick en kommentar från en tjej som heter Sara som frågade om Zakynthos.
Hej! Jag och några kompisar tänkte åka till Zakynthos i sommar, kan inte du berätta lite om hur din resa var? Hur var stranden? Gjorde ni några utflykter och i så fall vilka? Vi vet inte riktigt vilket hotell vi ska välja än, men vi funderar lite på Anadiomeni, vet du något om det? Berätta gärna så mycket som möjligt :)
Min resa var lärorik, rolig och ett minne för livet. Jag åkte dit med goda vänner den 16/7-10. Vi var där i två veckor och bodde på Anadiomeni. Hotellet var helt okej, rekomenderas inte om ni vill ha vilda förfester. Jag och min bästs fick hotellets sämsta rum men efter mycket klagomål fick vi byta samma dag som vi kom dit. Luftkonditioneringen är löjligt dyr och usel, men ett måste i värmen.  Jag tycker ni borde skippa Anadiomeni och bo istället på antingen Blue Waves som ligger brevid Anadiomeni. Sen finns även hotell som Sunshine och Cactus. Som jag har hört är bra. 

Stranden, den var helt okej. Jag föredrog stranden på Kos för där fick man solstolar gratis på alla ställen och det var bättre stämning. Men vattnet är långgrunt och varmt. Stranden är lång och det är hela tiden säljare som går runt. Från att sälja frukt till solglasögon. Vi tyckte om att driva med dom! haha. Vi åkte på en utflykt. Till shipwrecked island och blue caves. Rekomenderas stort!! Sedan tog vi ävene en taxi till Zakynthos Stad och gick i affärer, tog en promenad runt hamnen och åt middag. Rekomenderas!

Det är inte så jättemånga skandinavier som åker till Zakynthos om man jämnför med Kos,Rhodos och Magaluf. Utan mest dreggiga engelskmän och italienare. Bargatan är jättelång och den är fylld med stora och små klubbar. Våra favoriter var Cocktails and Dreams och Rescue. De ligger mittimot varandra så vi sprang imellan hela tiden. Dricka och mat är billigt på Zakynthos! Billigaste drickan finns på Chevy's. Vårt favorit ställe att gå till innan vi gick till de större ställen! 

Det finns även väldigt många restauranger, där får man oftast gratis drinkar efter maten och har man tur även förrätter. De är tokiga i Svenskar. Speciellt alla inkastare på varje klubb. De ger oftast en bra erbjudanden på deras ställe för att locka dit även fler ungdommar!


Måste vara ärlig, skulle jag behöva åka tillbaka till antingen Zakynthos eller Kos. Så hade jag utan tvekan valt Kos! Så innan ni bestämmer er, kolla in Kos med hotellet St Constantine. Är det någonting mer du undrar är det bara att fråga så svarar jag!

♥ SKRIVET AV Sara

Hej! Tack så mycket för ditt svar. När du berättar om Kos låter det inte helt ointressant, skulle du inte kunna berätta lite mer om det? Hur är stränderna där, har hört att det är mycket sten.. Berätta gärna i ett liknande inlägg för ditt förra svar var jättebra! Tack :)

DATUM: 2012-01-18 | TID: 17:45:35



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?