Satir inlämning
DATUM: 2009-12-06 | TID: 19:10:36 | KATEGORI: Vardag 2009

Vilken skön känsla det är när man har skrivit klart en uppsats. För det har jag precis gjort. Min satir inlämning är nu färigskriven. 2 sidor om Afrika. Ironisk och elak är den. Precis som det ska vara. Nu har jag ingenting mer att göra. Inga inlämningar eller prov. Så äntligen är mitt sociala liv tillbaka!

Ett utdrag från min text.
Jag har ett par funderingar angående Afrika. Vad har världen för nytta av Afrika? Vad har de bidragit med, om man nu inte räknar med guld och diamanter. De vill bara att vi ska tycka synd om dem. Olika pro Afrika organisationer visar upp bilder på magra människor och barn med svullna magar. Här i västvärlden har vi fullt av smala människor. Här kallar vi det size zero och det har blivit ett ideal. Vi går på dieter för att se ut som de smala vackra afrikanska kvinnorna. Vad gnäller de om?  




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?