En favorit
DATUM: 2009-04-07 | TID: 23:10:35 | KATEGORI: Vardag 2009

Nu ska jag dela med mig utav en mycket fin dikt.

Hur kan du tro,soldat att jag
kan hata en som du,
vi är ju likadana
jag
du,

Du är ju fattig,du som jag
jag är av folket liksom du;
hur kan du tro,soldat,att jag
kan hata en som du?

Det gör mig ont ibland att du
kan glömma bort vem som är jag;
för tusan, jag är bara du
precis som du är jag.

Men det är inget skäl att jag
skulle se snett på en som du;
vi är ju likadana
jag,
du,
hur kan du tro,soldat, att jag
kan hata en som du?

Snart ska vi mötas, du och jag
och ses på samma gata,
gå arm i arm där, jag som du,
och utan ilska, jag som du
vart vi tar vägen, du och jag...
Hur kan du tro, soldat, att jag
kan hata en som du?


♥ SKRIVET AV ebba

nej, Joakim

DATUM: 2009-04-07 | TID: 23:30:59
BLOGG/HEMSIDA: http://ebbadelin.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?