Nästan som olika världar
DATUM: 2008-10-28 | TID: 01:00:48 | KATEGORI: Vardag 2009

En sak jag märkte idag var hur många fördomar man har på folket uppe i Norrland. Carro som var med idag bor där uppe. Så jag passade på att fråga en massa frågor om hur det var att bo där uppe o.sv Jag har ju en liten aning om hur livet uppe i Norr är. Större delen utav min svenska släkt bor uppe i Hammerdal som ligger några mil utanför Östersund och när jag var där för två år sen i ca 5 dagar. Ojojoj klarade knappt av det. Nästan ingen mobil mottagning och närmaste grannen tog det kanske 10 minuter att gå till.


Jag personligen skulle aldrig kunna bo i en liten by. Men så känner jag nog bara för att jag har växt upp i en storstad. Om det nu vore så att jag hade växt upp i t.ex Hammerdal hela mitt liv så kanske jag skulle ha en annan uppfattning om det hela. Men som jag nu känner och tänker så skulle det vara svårare att flytta till en liten by uppe i Norrland än att flytta från byn till t.ex Stockholm. Nu finns det säkert personer som tycker tvärtom.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?