Matte problem..
DATUM: 2008-11-07 | TID: 08:21:17 | KATEGORI: Vardag 2009

Nu är dagen jag fruktat men ändå längtat efter här. Dagen då jag har två matte prov. En A del och en B del. Det ska bli spännande att se om jag har lärt mig något under dom här dagarna då jag har pluggat. I söndags började jag och då hade all min kunskap om Ekvationer försvunnit. Så jag har lärt mig allt om på nytt känns det som.

Om en halvtimme ska jag gå ner till bussen och sen gäller det. När jag är framme i skolan ska jag in i klassrummet och börja räkna. Pennan kommer glöda och jag kommer vara nervös. Jag måste verkligen ha G på det här provet. Det är ingen snack om saken. Jag har insätt att det var även mitt fel att det gick så dåligt på alla tidigare matte lektionerna. Jag orkade inte. Jag gav upp.

Jag borde ha bytt mattegrupp redan från början. Men naive som jag kan vara ibland så ville jag inte gå i "lilla" gruppen bara för då skulle jag känna mig misslyckad."Jag ska ju inte gå i lilla gruppen, jag gick ju ut med VG i slutbetyg. Fick tillochmed MVG på vissa prov, då kan jag ju inte gå i lilla gruppen"  Men då är det verkligen inte! Utan jag är tacksam över att jag fick en plats. För läraren är så mycket bättre och stämningen. Jag har börjat få tillbaka hoppet.

Jag vet att inlägget har blivit väldigt långt. Men jag skriver det här för att försöka få fram att gå i en liten stöd grupp är inte något att skämmas över. Det är inte en besvikelse. Utan det är bra. Det är du som får den där extra hjälpen. Det är du som tjänar på att byta.





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?