Gracias = Grekisk
DATUM: 2008-11-10 | TID: 17:03:01 | KATEGORI: Vardag 2008

Äntligen hemma men ska snart iväg igen. Denna gång till Länna eller Farsta centrum. Idag ska det köpas ett par gympa skor som jag kan använda på gympan. Något jag har skjutit upp i flera veckor nu. Men har aldrig orkat åka iväg och köpa. Det här mörka vädret får mig att bli tröttare. I skolan ville jag bara sova. Stänga mina ögon och luta mig ner på bordet. Gjorde det lite då och då under spanskan. Men jag "väcktes" utav Elinor's klockrena kommentar.

En kille i min grupp säger gracias till våran lärare och Elinore får för sig att det är ett grekisk ord. På något konstigt sätt. Fick ett riktigt gott skratt där. Man kan ju inte vara smart hela tiden. Även fast vi har spanska två gånger i veckan och har haft det i ca 11 veckor.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?