Thinking just a little bit..
DATUM: 2008-07-23 | TID: 09:58:14 | KATEGORI: Vardag 2008

Snart börjar jag i en ny skola. Rättare sagt den 18/8 klockan 9 på morgonen på Värmdö gymnasium. Medeln låg på 260 poäng och det står över 70 stycken i reserv och det ska vara en klass har jag för mig att min mamma sa. Men kanske har hon fel och det är två klasser. Det finns ingen där ute som kan svara på alla mina frågor. Känns som att jag ska komma in i en helt ny värld och helt plötsligt kommer man känna sig så liten. Jag ska börja ettan på gymnasiumet. Bara för några månader sen gick jag i nian i högstadiumet. Tvåorna och treorna börjar den 19/8. Så på en dag ska jag försöka komma ihåg vart man ska gå och inte behöva se ut som att jag är försvunnen även fast jag är det. Mina kompisar kommer behöva vara berädda på massvis med sms och telefonsamtal ifrån mig.

Kommer dom ordna en nollning ? Vill man gå då eller ska man stanna hemma? Vart ska man gå första dagen ? Hur är lärarna ? Är lektionerna jätte jobbiga ? Är det jätte högt tempo ? Ja det är endast några frågor. Någon dag innan måste jag gå och köpa massvis med skolmaterial eftersom skolan inte ger oss det. även ett lås för att låsa skåpet. Vågar man ha sina värdesaker i skåpet utan att det blir stulet ? Brukar sakerna där bli stulna ? Har det hänt? Sen till mina ytliga fråga. Vad ska man ha på sig första dagen ? Jeans eller leggins ? Vilken tröja i såfall? Det vimmlar runt massvis med frågor i min hjärna och jag har inte fått något svar än. Det kommer mer och mer för varje dag som kommer närmare den 18de. Men jag har turen att jag vet redan en person som ska gå i min klass och andra som ska gå i skolan. Då är jag iallafall inte ensam första dagen. Den här första dagen som jag har länge fruktat är väldigt nära och jag är nervös!

♥ SKRIVET AV PAULINA

Gud, bara man läser självaste texten blir man nervös. Hoppas det går bra, lycka till :-)

DATUM: 2008-07-23 | TID: 13:54:39
BLOGG/HEMSIDA: http://panash.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?